Jak prezentować informacje na stanowisku targowym?
Uczestnictwo w targach branżowych jest ważną częścią strategii promocyjnej każdej firmy. Zaprezentowanie się przed osobami związanymi z konkretną branżą jest skutecznym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku marki przyjaznej klientom indywidualnym i kontrahentom, nawiązywanie nowych relacji biznesowych i zacieśnianie już istniejących więzi. Kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność działań promocyjnych na targach jest odpowiednie zaprezentowanie swojej marki, usługi czy produktu. Nośnikiem wielu informacji o Twojej działalności jest stoisko. Czym charakteryzują się nowoczesne stoiska targowe? Jak pokazać się na wydarzeniu branżowym z jak najlepszej strony? Sprawdź!
Stoiska reklamowe – NIE dla nudy!
Mało atrakcyjne stoiska promocyjne ustawione blisko siebie na rozległej przestrzeni nie przyciągną uwagi odwiedzających. Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał promocyjny targów, dołóż wszelkich starań, aby wyróżnić swoją przestrzeń. Żeby stworzyć stoisko targowe wpisujące się w najświeższe trendy w branży wystawienniczej, nie wystarczy zainwestować w ladę i papierową ściankę z logo firmy. Na największych, światowych targach królują obecnie multimedialne, ciekawie oświetlone strefy zachęcające odwiedzających do interakcji. W projekcie stanowiska warto uwzględnić więc ekrany multimedialne i monitory wyświetlające prezentacje. Minimalistyczne, surowe formy często przełamywane są naturalnymi materiałami nawiązującymi do ekologii.
Do tworzenia stanowisk wykorzystuje się elementy kreatywnego marketingu sensorycznego. Wśród technik mających wpłynąć na zmysły odbiorcy wyróżniamy:
- digital signage – ściśle związany z aspektem estetycznym;
- audiomarketing, czyli budowanie pożądanej atmosfery poprzez dźwięki, na przykład relaksującą albo, wręcz przeciwnie, dynamiczną muzykę;
- aromamarketing pobudzający węch i smak, szczególnie cenny w branży gastronomicznej.
Wykorzystane środki powinny współgrać ze specyfiką branży, w której działa firma. Ponadto, zadbaj o to, aby w projekcie stoiska wyeksponowane było logo. To właśnie jego kolorystyka nadaje ton całej kompozycji.
Niezwykle istotną rolę w prezentowaniu działalności firmy na targach odgrywają pracownicy. Kreatywne, otwarte osoby doskonale przygotowane do swojej roli będą najlepszą wizytówką dobrego przedsiębiorstwa.
Czytelny podział przestrzeni i porządek
Stoisko targowe musi łączyć w sobie imponującą estetykę z funkcjonalnością. Przestrzeń wystawienniczą podziel na strefę spotkań i rozmów z osobami zainteresowanymi nawiązaniem kontaktów biznesowych oraz strefę ekspozycyjną, gdzie będą zaprezentowane produkty. Na Twoim stanowisku reklamowym nie może zabraknąć materiałów promocyjnych, które klienci będą mogli wziąć ze sobą do domu. Ulotki, katalogi, wizytówki i drobne, przemyślane gadżety promocyjne powinny znajdować się na standzie czy regale w łatwo dostępnym miejscu dla osób mijających stanowisko.
Rzuć nowe światło na swoją markę
Ogromną rolę w tworzeniu stanowisk targowych odgrywa oświetlenie. Instalacje LED o określonym natężeniu i barwie zwracają uwagę na dane stoisko, nadają całości innowacyjnego charakteru, podkreślają walory produktów. Światło można wykorzystywać na wiele sposobów – ustawiając kurtynę świetlną, podkreślając krawędzie listwami LED, tworząc mieniącą się podłogę lub sufit. Co ważne, diody LED są energooszczędne i przyjazne planecie.
Standardowe stanowiska targowe oferowane przez organizatora? Niekoniecznie!
Samodzielne przygotowanie stanowiska, które pomoże Ci należycie zaprezentować swoją firmę, jest nie lada wyzwaniem. Osiągnąć zamierzony efekt pomogą Ci specjaliści. Designerzy i technicy tworzący firmę Versus wyznaczają trendy na polskim i światowym rynku wystawienniczym. Doświadczeni specjaliści przygotują dla Ciebie unikatowy projekt stoiska, zajmą się jego transportem, montażem, a nawet obsługą podczas wydarzenia. Możesz mieć pewność, że profesjonalne stanowisko stworzone z naszą pomocą będzie wyróżniało się na tle innych, standardowych stoisk.