Nowoczesne stanowisko targowe – jak powinno wyglądać?
Przygotowania do targów należy zacząć nawet kilka miesięcy przed wydarzeniem. Ich najważniejszym i najbardziej czasochłonnym etapem jest zaprojektowanie i wykonanie stanowiska wystawienniczego. Nowoczesne stoiska targowe prezentowane na dużych wydarzeniach branżowych w Polsce i za granicą niewiele mają wspólnego ze standardowymi ladami i papierowymi ściankami z logo firmy. Dzisiaj duży nacisk kładzie się na oryginalność i innowacyjność. W efekcie stoiska reklamowe zachwycają swoim rozmachem, funkcjonalnością i dopracowaną estetyką. Czym charakteryzują się stoiska promocyjne projektowane przez liderów w branży wystawienniczej? Sprawdź najświeższe trendy i zainspiruj się!
Przede wszystkim – oryginalność
Uczestnictwo w targach branżowych od lat jest kluczowym działaniem promocyjnym mającym zwiększyć rozpoznawalność marki, ułatwiać nawiązywanie nowych relacji biznesowych i zacieśniać więzi z kontrahentami. Na najbardziej prestiżowych imprezach nierzadko znajduje się kilkaset stanowisk położonych blisko siebie. W takich warunkach zachęcenie odwiedzających do interakcji nie jest najłatwiejszym zadaniem. Przykuć i zatrzymać uwagę potencjalnego klienta ma właśnie dobrze zaprojektowane stoisko. Stanowiska targowe muszą być unikatowe. Tym, co w pierwszej kolejności przyciąga wzrok, to kolorystyka i forma. Może warto stworzyć nietypową konstrukcję nawiązującą do produktu?
Spójna identyfikacja wizualna marki
Stoisko targowe jest wizytówką Twojej firmy. Ważne jest, aby prezentacja od razu mocno kojarzyła się z daną marką. W tym celu zadbaj o spójność. Zastosowane kolory, formy i rozwiązania powinny jednoznacznie kojarzyć się z daną usługą czy firmą. Centralne, widoczne miejsce w kompozycji stanowiska powinno zajmować logo.
Gra świateł i technologia
Ogromną rolę w branży wystawienniczej odgrywa technologia. Starannie przygotowane stoiska wyposażone są w ekrany multimedialne angażujące odbiorcę i monitory wyświetlające prezentacje. Całości dopełniają światła. Podświetlane krawędzie i produkty, kurtyny świetlne, mieniące się sufity czy inne dekoracje nadają całości nowoczesnego charakteru. Ważne jest, aby nie przesadzić z ilością innowacyjnych rozwiązań – całość musi być czytelna i funkcjonalna. Nadmiar bodźców da niepożądany efekt chaosu.
Dobra organizacja stoiska reklamowego
Przestrzeń wystawiennicza powinna umożliwiać osiągnięcie założonego celu. Jeśli kładziesz nacisk na nawiązywanie kontaktów, wydziel strefę do prowadzenia rozmów – zadbaj o stół i wygodne fotele. Jeśli Twoja obecność na targach podyktowana jest głównie chęcią prezentacji produktów, zadbaj o ich odpowiednią ekspozycję. Ponadto, każde stanowisko targowe powinno zostać wyposażone w materiały promocyjne, które odwiedzający mogą wziąć ze sobą – wizytówki, katalogi, ulotki.
Funkcjonalne i oryginalne stoiska targowe – zdaj się na ekspertów
Organizatorzy targów często dają możliwość wykorzystania ich własnej zabudowy. Zanim skorzystasz z gotowej opcji, zastanów się dwa razy. Jednakowe, jedynie lekko spersonalizowane stoiska targowe niczym nie wyróżniają się na tle innych stanowisk. Znacznie lepszy efekt promocyjny uzyskasz, kiedy stworzysz unikatową i nietuzinkową strefę oddającą charakter Twojej działalności. Wbrew pozorom przygotowanie się od strony technicznej do ważnego wydarzenia branżowego niej jest karkołomną misją. Jeśli chcesz, aby Twoja obecność na targach została zauważona, co będzie miało przełożenie na wzrost zainteresowania ofertą, skorzystaj z usług profesjonalnej firmy zajmującej się projektowaniem stanowisk targowych. Wybierając Versus, zyskujesz kompleksową obsługę na kilku poziomach. Nasi specjaliści doskonale znający najgorętsze trendy w branży wystawienniczej zaprojektują unikalne stanowisko, zajmą się jego montażem, a nawet obsługą podczas wydarzenia. Versus przygotowuje stanowiska na największe wydarzenia – zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju.