Projekt stoiska wystawienniczego – o czym należy pamiętać?
Targi branżowe niezmiennie od lat cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Z roku na rok, wraz z rozwojem możliwości technicznych, stoiska przybierają coraz ciekawsze formy. Każda z firm prezentujących swoje produkty lub usługi wśród innych przedsiębiorstw z tej samej branży musi przyciągnąć i zatrzymać uwagę potencjalnych klientów. A zainteresowanie swoją ofertą nie jest łatwe – nawiązanie relacji z nowym kontrahentem wymaga atrakcyjnej oferty i nienagannej prezentacji stoiska. Co wyróżnia najbardziej atrakcyjne stoiska reklamowe? Sprawdź nasze rady!
Stoiska reklamowe wizytówką marki
Stoiska targowe składające się z papierowej ścianki z nadrukowanym logo firmy i lady odchodzą w zapomnienie. Wydarzenia branżowe, na które tłumnie zjeżdżają przedstawiciele firm z całej Polski, a nierzadko i ze świata, zachwycają rozmachem. Stoiska promocyjne projektowane są w taki sposób, aby wyróżniać się z tłumu podobnych do siebie stanowisk. Przede wszystkim, stanowiska targowe są dzisiaj niezwykle nowoczesne. Nietypowe rozwiązania oparte na wizualizacjach, interaktywnych monitorach, wysokiej klasy materiałach i rozwiązaniach technicznych przyciągają uwagę potencjalnego klienta i zachęcają do interakcji. Ważne jest, aby projekt wpisywał się w identyfikację wizualną marki. Kiedy patrzymy na kształty i zastosowane kolory, powinniśmy od razu utożsamiać je z konkretnym produktem. Spójność stanowisk targowych to jedna z najważniejszych cech decydujących o powodzeniu na targach.
Pamiętaj o tym, że stoiska targowe mają zachęcać do skorzystania z usług danej firmy. Treści prezentowane na wyświetlaczach czy innych materiałach promocyjnych mają być nie tylko podane w atrakcyjnej formie, ale przede wszystkim użyteczne dla klienta. Mają przybliżać specyfikę produktu, przedstawiać korzyści płynące z jego użytkowania, informować o historii i profilu działalności firmy.
Rola światła
Stanowiska promocyjne projektowane przez specjalistów w dużym stopniu wykorzystują grę świateł. Ukierunkowane w stronę odwiedzających światło o odpowiednim natężeniu i barwie przyciągnie uwagę i uatrakcyjni stanowisko. LED-owe urządzenia oświetleniowe (węże, listwy, kurtyny) stwarzają niemal nieograniczone możliwości aranżacyjne. Co ważne, technologia LED-owa jest energooszczędna i przyjazna planecie.
Zaangażowanie zmysłów
Przedsiębiorstwa prezentujące swoje usługi na targach i firmy projektujące stanowiska korzystają z niesztampowych rozwiązań marketingu sensorycznego. Według założeń kreatywnej koncepcji prezentacja ma oddziaływać na wiele zmysłów – wzrok (digital signage), węch i smak (aromamarketing) oraz słuch (audiomarketing). Subtelne połączenie wszystkich motywów jest pewnym przepisem na promocyjny sukces!
Przestrzeń dla gości
W dobrze zaprojektowanym stanowisku promocyjnym nie może zabraknąć przestrzeni dla gości pragnących dłużej porozmawiać o działalności firmy. W projekcie warto uwzględnić strefę z miejscami siedzącymi i ladami/stolikami stwarzającymi odpowiednie warunki do rozmowy z potencjalnym klientem. Miej przygotowane wizytówki, ulotki z ofertą, długopisy i notatniki pozwalające zanotować ważne informacje.
Przede wszystkim – współpracuj z najlepszymi
Pamiętaj o tym, że od jakości i innowacyjności Twojego stanowiska promocyjnego uzależnione są efekty uczestnictwa w targach. Jeśli chcesz mieć pewność, że stoisko będzie wpisywało się w obowiązujące trendy i w funkcjonalny, ale jednocześnie atrakcyjny sposób dostarczy klientowi niezbędnych informacji o produkcie czy usłudze, zdaj się na ekspertów. Firma Versus od lat wyznacza trendy na rynku wystawienniczym. Nasze projekty powstają w ścisłej współpracy z klientem. Owocem pracy kreatywnych designerów i techników są oryginalne, spersonalizowane projekty oddające ducha marki i zachęcające odbiorcę do interakcji. Co ważne, nasza praca nie ogranicza się do zaprezentowania wizualizacji. Kompleksowa usługa obejmuje również transport elementów, montaż stoiska w dowolnym miejscu oraz jego obsługę.